Måleri vs. Teckning

Hej!
 
Just nu går det inte alls för Måleriet.
Tiden räcker inte till!
Man hinner ingeting och man känner sig stressad hela tiden, och då blir det bara katt skit av alltihopa.
Det gör ju inte min situation bättre då det sticker i mina fingrarna av rastlöshet.
Så det blir tyvärr så att jag måste lägga undan måleriet ett tag.
och kanske bara nöja mig med teckning ett tag.
Bara tills insprationen kommer tillbaka.
 
Jag avskyr att lämna två ofärdiga tavlor.
Men om jag känner mig rätt så:
Försöker jag att göra klart det på tvång, så går det åt pipan!
Så man får skynda långsamt.
 
För just nu är det ingen bra tid för konsten!
Julen kommer!
och allt det här med jobb sökeriet.
Det tar kål på en!
 
Så jag har bestämt mig!
Jag ska plugga vidare!
Och det SKA vara inom måleri och teckning.
 
Alla talar om, varför pluggar du inte till något som du kan bli något av senare?
Va?
Något! Det blir jag väl.
Kanske inte välbetalt, men något blir jag.
 
Jag har levt fattigt i hela mitt liv, och det kommer jag säkert att göra i framtiden med.
Så varför inte leva fattigt och samtidigt göra något som jag tycker om.
 
Och nu om jag måste ta studielån så vill jag inte ta lån för något som jag tycker är meningslöst!
 
Så om jag nu måste ta lån, något som skrämmer livet ur mig.
Så måste jag känna att jag gör det för min skull, för något som jag tror på.
 
Och med att jag får plugga vidare inom det här ämnet så kan jag tillbringa mina HELA dagar med att teckna och måla.
 
Men just nu har jag inte tid!
Så det blir bara att sitta en liten stund med lite teckning innan jag får ett stress attack och slutar för dagen.
 
Suck...
Det är skönt att få avreagera sig lite ibland.
Tack för att ni orkar läsa. ;)
 
Så till hösten säger jag Fuck off Arbetsförmedlingen
och 
Hello! till konstskola.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0